Alla inlägg under september 2012

Av Mian - 28 september 2012 14:15




 
Sitter på tåget och ska köka min hemmagjorda kycklingsallad. Förra ggn jag köpte en på pressbyrån innehöll dnen mer än 650 kcal, heeelt galet mycket! Det är lixom mer än ALLA(?) såna där färdiglagade enportionsrätter från findus osv man köper  på ica och mkt mer än en billys pizza :S Helt galet!! Gör din egna eller köp en bra. Inte innehållande mängder av pasta/fet sås :)




Av Mian - 28 september 2012 09:51




Går omkring i mjukisbyxor idag här hemma. Varför är man alltid mer hungrig och vill äta onyttigt när man har pösiga kläder, så typiskt! Man lixom ser smalare ut och bryr sig inte alls lika mycket som när man har lättklädda kläder..
 Då vill man inte alls äta något onyttigt.. Ska därför gå och byta om, wihuuu!


 




Av Mian - 27 september 2012 13:07

Oavsett alla dieter hit och dit.. Det är inte svårare än att du går ner i vikt om du:
äter mindre kalorier än du gör av med! glöm aldrig det


Allas kroppar fungerar olika och alla passar inte alla..Jag har valt att nu de första 6 veckorna ändra på min kost.
Jag känner att jag inte haft tid att träna flera timmar varje dag, laga mat varje kväll och inte velat offra dom sociala tillfällena som för mig är livskvalité.. Jag kommer att göra det men inte nu i dagsläget!


Ändå har jag nu lyckats gå ner 6 kilo på 5 veckor.. Hur lyckas man med det när jag knappt tränat??
j
o jag äter regelbundet, små portioner, mindre kolhydrater,räkna kalorier och unnar mig ibland! jag äter alltså mindre än jag gör av med och på så sätt droppar kilona ett efter ett! Jag har en aktiv vardag! Sitter aldrig still en sekund på mitt jobb, jag jobbar mycket och sitter inte i soffan som en soffpotatis speciellt ofta.. behöver därför inte ens träna för att bränna fett.. Det jag vill få fram här är att självklart är träning och motion superbra för kroppen.. Men inte avgörande för att gå ner i vikt.. jag uppmuntrar alla till att träna, man mår bra, blir fit, snyggare och får bättre självkänsla.. Men kosten är superduperviktig!! Tränar du massor och äter kasst hjälper det inte att gå ner i vikt..


En gång i veckan har jag haft ätardag och ätit/druckit vad jag vill. Jag har unnat mig goda drinkar / brownie / lösgodis osv utan att ha brytt mig.. Dock har jag inte ens varit sugen på så stora mängder då jag vet att det blir fett på kroppen.. Men lagom och jäklar vad man njuter av det! Jag har inte missat någon middag/fest/tillställning alls.. Jag äter allt, men mindre kolhydrater och mindre portioner, galet skönt!!!

Du ska fortfarande ha ett trevligt/betydelsefullt och roligt liv fats du "bantar".. Det krävs inte så mkt tid fdaktiskt!!



Av Mian - 25 september 2012 12:52

Hösten är trisst kall och grå.. Men man får se det positiva..

  • Långt kvar tills man börjar gå i lättklädda kläder= du kommer hinna nå din målvikt och bli smal tills dess!
  • Luften är så frisk och det blir ännu mer uppiggande med en promend utomhus (och skönt att komma in)
  • Té & kaffe passar perfekt att dricka mängder av! Frukost,mellanål,efter maten,fikat ja allt..
  • Alla olika varma kalorisnåla soppor passar perfekt, variera hur mycket du vill
  • Filmmys me tända ljus, en kopp te och ev något nyttigt tilltugg utan att få dåligt samvete
  • Kallt ute? Motionera på gymmet/simhallen/sporthallen eller vad det nu kan vara.

Hösten kan faktiskt vara riktig mysig! Den blir vad du gör den till, precis som allt annat!


    

Av Mian - 20 september 2012 13:15

Jobbb motionera jobb laga mat jobb sova jobb!! Har ingen tid alls att skriva nu.. Ska försöka bättra mig!

Presentation


Kämpar för att gå ner i vikt och få en snyggare kropp! Ni får följa min vardag, träning, kost, tips & tankar.

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards