Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Gårdagens kväll

Av Mian - 25 januari 2013 07:07

Medans vännerna drack vin eller öl satt jag där med min lightcola, lagom roligt^^ Men visst hade jag lika kul för det! Käkade kött å sallad å avslutade med en alloholfri frozen raspberry daquiri istället för dessert, ( innehåller is, lite citron och hallonpuré(85%hallon, 15%socker)) Jag kan lika gärna käka en sallad som tillbehör istället för pommes, men ändå måste man få unna sig nåt! Det är det du äter i helhet som avgör din vikt! Inte att man lyxar till det nån gång ibland ;) glöm inte det!

 
 
Malin

Malin

25 januari 2013 10:45

Hej!
Även om aspartam inte har direkt inverkan på vikten så är det en tillsats. Generellt sett bör man hålla sig till så ren mat/dryck som möjligt för alla hälsoskäl. Spana in här för ett nyttigare alternativ att variera dig med. :) (Kan dock vara svårt på krogen)
http://www.aktavara.org/Guide.aspx?r_id=28790

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

Mian

27 januari 2013 15:57

Vad är det som säger att allt måste vara så rent som möjligt? :) Aspartan är en tillsats och inte äkta för fem öre, det vet jag! Men om man ser alla fördelar med lightläsken tycker jag dom överväger hundra ggr de eventulla negativa som kanske kanske finns.. Jag äter mängder av tillsatser varje dag! Suketter i te, sukrin på hallonen, youghurt med sötningsmedel, lightläsk, mitt proteinpulver tom innehåller sötningsmedel. Och jag tycker det är heeeelt suvveränt bra skit ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mian - 7 februari 2013 23:05

  Jag gör i princip alltid storkok.. Har varken tid eller lust att laga mat varje dag.. Köpte 1,5 kilo färsk laxfile på ica och får på så sätt massa matlådor :) Laxen penslade jag i olivolja för att den ska få lite yta och sen in mitten i ugnen...

Av Mian - 6 februari 2013 19:09

vart sjuk och inte orkat göra nånting på nästan hela vecka.. Ingen aptit, ingen ork, inget kul :(Vill inget annat än att komma igågn igen! ...

Av Mian - 1 februari 2013 09:16

Beställt nya skor för mina powerwalks! Easy Tone, har ett par innan och dom rekommenderar jag starkt! inte för att man får värsta röven av bara en promenad som reklamen försöker lura oss på men det tar lite mer det gör det (: och dessutom skonsamt fö...

Av Mian - 31 januari 2013 17:30

Tränat 1-2 gånger varje dag nu under en veckas tid, sen jag blev frisk från den vidriga febern. Vill verkligen träna idag men jag vet att min kropp behöver återhämta sig.. Det suger när man verkligen vill träna men inte "får" eftersom kroppen tar mer...

Av Mian - 30 januari 2013 17:23


Bästa mellanmålet/frukosten/lunchen !! Tina hallon i micron, i med sukrin (sötningsmedel), kvarg, vaniljpulver & lite vatten/mjölk/fil för att inte få så tjock konsistens! Smakar ungefär som en blandning av fruktyoughurt & dessert! MUMS FILLI...

Presentation


Kämpar för att gå ner i vikt och få en snyggare kropp! Ni får följa min vardag, träning, kost, tips & tankar.

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards