Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Mian - 4 oktober 2011 22:45

I lördags kväll, jäääklar vad sötsugen jag var.. Päronen satt och mumsade i sig någe bakverk från nått konditori å jag visste det fanns mina favvokakor i frysen. Men jag avstod, det var tufft för studen men sååå värt! Hade haft lätt ångest efteråt annars..

När du är sötsugen:
- Drick te
- Ta en promenad
- Titta på dig själv i spegeln

- Titta på en bild med en smal kropp
- Tänk att du kmr få unna dig det vid senare tillfälle
- Tänk att godiset/kakan/chipset sätter sig omvandlas till en fettklump på kroppen

Jag är nog rä'tt övertrött märkte jag nu när jag skulle skiva sistameningen.. så tror jag går och lägger mig nu istället. Gonatt på er !

Är det värt att äta snackset? Nej! Det lär troligen bara trigga igång sötsuget ännu mer.. Var stark, stå emot! Du kommer hinna äta godsaker i ditt liv så det räcker och blir över..

- Du

Av Mian - 4 oktober 2011 18:46

Som ni vet kör jag nu några strikta veckor utan kolhydrater..

Tänkte skriva upp ett exempel på hur min dag ser ut:


Morron:
Frukost; ett stekt ägg, 2 baconskivor & en klick keso&pesto


Mellanmål;

Ölkorv


Lunch

Kyckling, sallad&gurka, olivoljedressing & fet sås


Mellis

Keso med hallon

Paranötter


Middag;

Kött med Sallad&gurka, ev sås


Minst en mil powerwalk varje dag, gärna mer! Försöker få till dom på morronen då förbränningen är som bäst men krockar ibland med jobbet..

Presentation


Kämpar för att gå ner i vikt och få en snyggare kropp! Ni får följa min vardag, träning, kost, tips & tankar.

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards