Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Fläskat på mig

Av Mian - 17 september 2011 07:45

 

Jag för två år sedan på Kreta, hade väl en okej kropp, lite för stora överarmar och mage! Jag var iaf helt klart några kilon lättare än idag! Varför fläska på sig? "/
Bara ens eget fel att skylla!


Dock får jag vända det till det positiva, att jag kan och ska bli ännu smalare ! Jag ska kämpa som fan rent ut sagt! Jäklar vad jag ska ge järnet.. Jag vet att det går, jag vet hur jag ska gå till väga så nu är det bara att ge järnet!


Idag är en sån morron jag vaknar upp och känner mig så tjock. Vissa dagar är man nöjdare med sin kropp än andra.. Idag är hemsk, men ska ut nu på en morron-powerwalk o h sen hinna med ett träningspass, får se om det blir gym eller jympa! Känns föhoppningsvis lite bättre efteråt :) Sen ska ja städa, packa och dona hela dagen..

 
 
sanna

sanna

17 september 2011 12:07

Snälla hjälp mig nå min dröm !

www.dromstipendiet.se/133

Jag skulle bli så otroligt glad om du ville hjälpa mig med en röst så att jag kan nå min absolut största dröm i livet och visa att man visst kan vara duktig på att sjunga och lyckas fast man är lite rundare i kroppen.

Om du röstar mig så gå in på min blogg http://moonzanna.se och berätta det i en kommentar så får du självklart en länkning av mig.

tack på förhand !
kram

http://moonzanna.se

Mian

18 september 2011 00:39

Shit, du va ju jättegrym på att sjunga! :)

 
Ingen bild

Hanna

17 september 2011 12:33

Hej! Jag är en flicka som är 16 år, 159cm lång och 52 kg tjock :s, jag kommer från Finland om du undrar varför jag skriver så dålig svenska. Jag undrar om du kan hjälpa mig, jag vill vara smal! Vad skall man inte äta? Hur ofta skall man motionera? Hoppas du svarar!

Mian

18 september 2011 08:39

Hej hanna! För det första vill jag påpeka att du inte borde vara tjock med tanke på din vikt! Du har en väldigt bra vikt, och Bmi. om du dock vill gå ner något kilo kan jag ge dej lite tips :) Du bör minska på kolhydratersom finns i pasta, bröd, ris & potatis osv. Försök äta mer kött, fisk, kyckling & ägg som innehåller mycket protein. Många tror att fett är dåligt och att man ska undvika allt fett men det är fel eftersom det behövs för förbränningen så grädde, ost & nötter osv är bra, dock i lagom mängd..

Du bör äta regelbundet, hoppa inteöver frukosten, ät små måltider ofta, undvik socker helt. Om tränin bör du promenera/jogga länge men så att du orkar. Man ska helst hålla på i 40 minuter för att förbränningen ska bli effektiv och bäst resultat får du på morgonen innan frukost eller efter att ha ätit något litet litet.

Du kommer att hitta många kost&träningstips här på min blogg. Lycka till och kom ihåg att jag räknar inte dig till tjock :)

 
Trollpackan kvastar in och kollar läget!

Trollpackan kvastar in och kollar läget!

18 september 2011 09:48

Att bara vara smal är väl inte så mycket att stå efter om ni frågar mig tjejer;), utan det ska ju vara en stark, vältränad, smidig kropp som kan hålla i vardagslivet.
Då behöver du äta ordentligt och vettigt för att orka träna, och 1000 kcal/dag är ju alldeles för lite för det. Det är som du säger, för att hålla fettförbränningen igång så behöver du äta med jämna mellanrum, ca var 3:e eller var 4:e timme, och då vettig och hyfsad kost. Bara mjölk är inte en vettig kost, utan där behöver du lägga till grovt bröd, ett bra pålägg och kanske kokt ägg.
När du äter så lite som 1000 kcal/dygn så har du säkert satt kroppen på "sparlåga", och du kommer att få svårt att gå ner och att sedan hålla den vikten när du väl börjar att äta igen.
Jag känner att både du och de tjejer som är härinne och kommenterar behöver läsa på hur kroppen funkar och vilka näringsämnen den behöver, och mitt förslg är att ta kontakt med en dietist kanske på en vårdcentral. Kan säkert gå genom skolsköterskan också.

Ha nu en tippentoppendag!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mian - 7 februari 2013 23:05

  Jag gör i princip alltid storkok.. Har varken tid eller lust att laga mat varje dag.. Köpte 1,5 kilo färsk laxfile på ica och får på så sätt massa matlådor :) Laxen penslade jag i olivolja för att den ska få lite yta och sen in mitten i ugnen...

Av Mian - 6 februari 2013 19:09

vart sjuk och inte orkat göra nånting på nästan hela vecka.. Ingen aptit, ingen ork, inget kul :(Vill inget annat än att komma igågn igen! ...

Av Mian - 1 februari 2013 09:16

Beställt nya skor för mina powerwalks! Easy Tone, har ett par innan och dom rekommenderar jag starkt! inte för att man får värsta röven av bara en promenad som reklamen försöker lura oss på men det tar lite mer det gör det (: och dessutom skonsamt fö...

Av Mian - 31 januari 2013 17:30

Tränat 1-2 gånger varje dag nu under en veckas tid, sen jag blev frisk från den vidriga febern. Vill verkligen träna idag men jag vet att min kropp behöver återhämta sig.. Det suger när man verkligen vill träna men inte "får" eftersom kroppen tar mer...

Av Mian - 30 januari 2013 17:23


Bästa mellanmålet/frukosten/lunchen !! Tina hallon i micron, i med sukrin (sötningsmedel), kvarg, vaniljpulver & lite vatten/mjölk/fil för att inte få så tjock konsistens! Smakar ungefär som en blandning av fruktyoughurt & dessert! MUMS FILLI...

Presentation


Kämpar för att gå ner i vikt och få en snyggare kropp! Ni får följa min vardag, träning, kost, tips & tankar.

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<<
September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards